Рухи ніг у кролів хлопці починають вивчати, спираючись руками об дно. Місце, на якому виконується вправа, повинно знаходитися на такій відстані від берега, щоб при опорі про дно руки були повністю випрямлені, а підборіддя лежав на. поверхні води. Працювати ногами треба м'яко, спокійно, не напружуючи їх надмірно. Керівник спрямовує ритм руху, плескаючи в долоні. Одночасно він вказує хлопцям на їх помилки.
У таборах, де немає відповідного для цієї вправи берега, рухи ніг вивчаються відразу в ковзанні. Так само починають опановувати рухами ніг у способі «кроль» і хлопці, які вміють плавати. Після того як ця вправа буде добре вивчено, переходять до плавання на дистанцію з дошкою в руках, працюючи одними ногами. Слід пам'ятати, що при цьому спочатку у хлопців дуже швидко втомлюються ноги. Тому треба дозволяти зупинки для відпочинку. Але необхідно простежити за тим, щоб кожен з займаються проплив задану дистанцію. Керівник повинен пояснити хлопцям, що вони втомляться значно менше і зможуть правильно виконати рухи, якщо будуть виробляти їх м'яко, розслаблено, без зайвої напруги.
Після деякого тренування вправа проводиться без зупинок.
Починаючи вивчати рухи рук в кролі, розучують їх окремо кожною рукою, а потім вже виробляють руху двома руками одночасно.
Розучування рухів однією рукою проводиться спочатку за вказівкою керівника. При вивченні способу «кроль без винесення рук» по команді «вниз» рука опускається у напрямку до стегну, по команді «вперед» згинається в лікті, витягується вперед і повертається у вихідне положення. При вивченні способу «кроль на грудях» по команді «вниз» витягнута вперед рука опускається і доводиться до стегна, по команді «вгору» рука піднімається ліктем догори, по команді «вперед» проноситься вперед і повертається у вихідне положення.
Кілька перших рухів корисно виконати під команду разом з дітьми (дзеркальний показ).
На початку слова команди розділяються паузою, для того щоб увагу хлопців фіксувалося на виконанні окремих елементів руху. Потім команди слідують одна за одною без паузи.
Надалі вивчення рухів рук проводиться без спеціальних вказівок. Дається тільки команда почати руху.
Освоюючи руху рук в кролі, поступово переходять до поєднання їх з диханням. Дихання є одним з основних елементів цього способу, і на нього варто звернути особливу увагу. Треба на березі навчити дітей робити глибокий вдих і сильний, тривалий видих. Корисним вправою для вироблення вільного дихання у воді є «занурення з видихом у воду». Виконання його слід включати в, кожен урок, поступово збільшуючи число занурень.
Спочатку діти знайомляться з технікою дихання на березі, не роблячи при цьому рухів руками.
Знайомлячи хлопців з технікою дихання у воді, необхідно звернути їх увагу на те, що голова для вдиху не повинна підніматися вгору. Її треба повертати так, щоб щока в момент повороту лежала на поверхні води. Очі при цьому повинні бути відкриті, щоб можна було бачити навколишні предмети.
Потім переходять до вивчення техніки дихання у поєднанні з рухами однієї руки і, нарешті, в поєднанні з рухами обох рук. Ці вправи виконуються без команди окремо кожним із хлопців. Виконанню їх у воді приділяється багато часу, так як вони зазвичай важкі для дітей.
У способі «кроль на спині» рухи обох рук вивчаються одночасно. При цьому руки потрібно безперервно обертати, не затримуючи їх у стегон.