неділя, 10 березня 2013 р.

Ігри для дітей 8-9 років, які не вміють плавати

«Хто перший?»
Глибина води по пояс.
Завдання гри - навчити дітей сміливо входити у воду.
Опис гри. Гравці шикуються на березі в одну шеренгу обличчям до води на відстані кроку один від одного. За сигналом вожатого всі вбігають в воду, намагаючись швидше добігти до заздалегідь обумовленого місця і повернутися знову на берег. Виграє той, хто перший займе своє місце на березі.
Правила гри. Не можна штовхати один одного, підставляти підніжки і заважати біжу товариша. Провинився зараховується штрафне очко, а в разі виграшу він не отримує першого місця.
Методичні вказівки. Варіант гри. На відстані 8-10 м від берега у воді знаходяться плаваючі предмети, кількість яких дорівнює половині числа граючих. За сигналом вожатого хлопці біжать за цими предметами і повертаються на берег. Ті, кому дістануться предмети, вважаються виграли.

«Карасі і коропи»
Глибина води по пояс.
Завдання гри - навчити дітей вільно пересуватися у воді.
Опис гри. Гравці розділяються на дві рівні групи і шикуються в шеренги спиною один до одного. Відстань між шеренгами 1-1,5 м. Для кожної з груп заздалегідь намічається межа, за якою можна торкатися біжать руками. Одна команда називається «карасі», інша - «коропи». Вожатий в будь-якому порядку вимовляє ці слова. Названа команда негайно біжить до вказаного місця. Гравці іншої команди повертаються і наздоганяють втікачів, намагаючись торкнутися їх рукою. Гравець, до якого доторкнулися рукою, зупиняється. Вожатий підраховує кількість зупинених гравців, після чого вони приєднуються до своєї команди. По свистку вожатого обидві шеренги шикуються на колишніх місцях, і гра починається спочатку. Після декількох перебіжок гра закінчується і оголошуються результати. Виграє команда, у якої виявиться менше зупинених гравців.
Правила гри: 1) під час перебіжки не можна один одного штовхати; 2) не можна торкатися рукою товариша за межами наміченої кордону; 3) відстань від місця початкового положення шеренг до встановленої лінії має бути не менше 10 м; 4) стоячи в шерензі, не можна виходити вперед і обертатися назад.
Методичні вказівки. Будувати шеренги краще за зростом, щоб їх праві фланги знаходилися один проти одного. За час гри обидві команди мають бути в ролі переслідують і тікають однакову кількість разів. Іноді два рази поспіль викликають одну і ту ж команду. Слова «коропи» і «карасі» вожатою повинен вимовляти протяжно, розтягуючи склади на початку словами швидко вимовляючи їх в кінці: «кар-пи» і «кара-сі».

«Поїзд, в тунель!»
Глибина води по груди.
Завдання гри - навчити дітей занурюватися у воду.
Опис гри. Гравці, шикуючись в колону по одному і поклавши руки на пояс один одному, імітують «поїзд». Колона рухається по воді кроком. Двоє хлопців, стоячи обличчям один до одного і тримаючись за руки, утворюють «тунель». Вони опускають руки на поверхню води. Щоб проїхати через «тунель», хлопці, що зображують «поїзд», по черзі занурюються з головою у воду. Після того як «поїзд» пройшов «тунель», що зображували «тунель» прилаштовуються до кінця колони, а двоє перших хлопців з «поїзда» відділяються від неї і утворюють новий «тунель». Гра продовжується.
Методичні вказівки. Вожатий повинен стежити за тим, щоб хлопці, що зображують «тунель», не затримували гравців під водою.

«Хоровод»
Глибина води по пояс.
Завдання гри - навчити дітей занурюватися з головою у воду.
Опис гри. Гравці, взявшись за руки, утворюють коло. Повільно пересуваючись по колу, вони хором вимовляють: «Раз, два, три - спробуй нас знайди!» При слові «знайди» всі хлопці одночасно занурюються з головою у воду і там вважають про себе до десяти, після чого повільно випрямляються. Гра продовжується, але хоровод рухається в інший бік. Програли вважається той, хто після слова «знайди» не занурився у воду або дуже скоро після занурення випростався.
Правила гри. Випрямлятися можна, тільки порахувавши про себе під водою до десяти.
Методичні вказівки. При повторенні гри можна використовувати речитатив: «Раз, два, три, чотири, п'ять - ось ми сховаємося знову», або: «Під водою ти нас шукай, ми будемо вважати до десяти».

«Естафета»
Завдання гри - навчити дітей робити видих у воду.
Опис гри. Гравці шикуються в одну шеренгу на відстані півкроку один від одного. Потім вони приймають початкове положення: спираючись руками об дно і підборіддям торкаючись води, витягають зімкнуті ноги назад. На відстані 8-10 м від граючих ставиться віха. За сигналом вожатого хлопці починають пересуватися на руках по дну, прямуючи до вісі. Під час руху вони роблять видих в воду і вдих над водою. Виграє той, хто перший досягне віхи.
Правила гри. Пересуваючись на руках, обов'язково робити видих у воду, опускаючи при цьому голову вниз і піднімаючи її для вдиху. Гравець, що порушив це правило, отримує штрафне очко і, якщо прийде до вісі першим, не вважається переможцем.
Методичні вказівки. Гру можна проводити тільки в умовах дрібного дна, коли глибина води на великій відстані невелика, так як треба, щоб всі гравці перебували в однаковому становищі. Доцільно побудувати шеренгу так, щоб її лівий фланг був звернений до берега, а правий - до середини водойми.

«Слухай сигнал!»
Глибина води по пояс.
Завдання гри - навчити дітей лежати на поверхні води.
Опис гри. Гравці розділяються на дві команди і будуються в колону по одному, поклавши руки на пояс один одному. Команди пересуваються в будь-якому напрямку кроком або бігом. За умовленого заздалегідь сигналам грають приймають певне положення, а потім знову продовжують ходьбу або біг. Наприклад, по одному свистку вони занурюються у воду з головою, по двох свистка приймають положення «поплавка», за трьома - виконують ковзання на грудях. Який прийняв неправильне положення отримує штрафне очко. Виграє команда, у якої менше штрафних очок.
Правила гри. При пересуванні кожна команда повинна зберігати побудова в колону по одному.
Методичні вказівки. Вожатий дає сигнали в довільному порядку. Не слід давати їх занадто часто, і встановлювати більш трьох сигналів.

«Розвідники»
Глибина води по пояс.
Завдання гри - навчити дітей відкривати очі і орієнтуватися під водою.
Опис гри. Гравці входять у воду і шикуються в шеренгу. На відстані 10-12 м від ладу ставиться віха. Завдання граючих - добігти до віхи і повернутися назад. На середині шляху до вісі простягається опущена у воду мотузка. Гравці повинні пірнути під мотузкою, не зачепивши її. Ганьбила мотузку отримує штрафне очко. Виграє той, хто першим повернеться, не отримавши штрафного очка.
Правила гри: 1) не заважати біжу товариша; 2) пірнати під мотузку з відкритими очима.

«Морський бій»
Глибина води по пояс.
Завдання гри - навчити дітей не боятися водяних бризок.
Опис гри. Гравці розділяються на дві команди. Команди шикуються в шеренги лицем один до одного на відстані 1-1,5 кроку. За сигналом вожатого обидві команди «наступають» один на одного, намагаючись бризками в обличчя відтіснити команду-«противницю» на берег або до обумовленого місця в воді. Гра триває до тих пір, поки одна з команд не відтіснить іншу до встановленого місця. Можливий і інший варіант, при якому гра продовжується певний час. Якщо протягом 2-3 хвилин одна з команд не домоглася територіального переваги, виграє команда, у якої менше штрафних очок.
Правила гри: 1) гравець, повернувшись спиною, вважається вибулим з ладу «кораблем» і отримує штрафне очко; 2) не можна закривати очі; 3) команди можуть «битися» один проти одного тільки бризками.
Методичні вказівки. Команди повинні вибудовуватися перпендикулярно до берега. Необхідно стежити за тим, щоб грають не відтісняли один одного на глибоке місце. Вожатий повинен не допускати грубості грають: поштовхів, ударів і т. д.