«Боротьба в ланцюгу»
Глибина води по груди.
Завдання гри - навчити дітей відчувати себе у воді вільно.
Опис гри. Гравці діляться на дві команди і шикуються в шеренги, розташовані на відстані 2-3 м обличчям один до одного. Шеренги сходяться на середній рисі і, не повертаючись, шикуються так, що кожен гравець однієї команди займає місце між двома гравцями іншої команди. Учасники гри беруть один одного під руки. За сигналом вожатого починається боротьба. Кожна команда намагається перетягнути всіх своїх «противників» на те місце, де вони стояли раніше. Перемагає команда, якій вдається це зробити.
Правила гри. Не можна один одному ставити підніжки.
Методичні вказівки. Якщо під час боротьби ланцюг розривається, гра припиняється до тих пір, поки ланцюг не буде відновлена.
«Наступ»
Глибина води по пояс.
Завдання гри - навчити дітей вільно пересуватися у воді.
Опис гри. Дві рівні по числу граючих команди будуються в шеренги. Відстань між шеренгами 10-15 м. За сигналом вожатого гравці обох команд, взявшись за руки, рухаються кроком у напрямку один до одного. По свистку вожатого гравці однієї з команд тікають на своє колишнє місце, хлопці з другої команди намагаються їх наздогнати і доторкнутися до них рукою. Кожен гравець, якого торкнулися рукою, отримує штрафне очко. Потім команди повертаються у вихідне положення. Заздалегідь обумовлюється, по якому сигналом тікає кожна з команд. Після декількох перебіжок підраховують штрафні
окуляри. Виграє команда, що набрала менше штрафних очок.
Правила гри: 1) втікати і наздоганяти можна тільки за сигналом; 2) торкатися рукою гравців тікає команди дозволяється лише до тих пір, поки вони не досягнуть місця, в якому знаходилися на початку гри.
Методичні вказівки. Сигнал слід давати, коли обидві команди опиняться приблизно на однаковій відстані від своїх вихідних місць. Для того щоб ускладнити гру, організатор може підряд два-три рази давати один і той же сигнал. Він повинен тримати свисток в роті і не робити будь-яких рухів, що попереджають про подачу сигналу.
«Качки-нирки»
Глибина води по груди.
Завдання гри - навчити дітей занурюватися з головою у воду.
Опис гри. Гравці розділяються на дві команди. Команди шикуються в колону по одному на відстані півкроку один від одного. Два перших гравця кожної колони стоять по обидва боки її і тримають руками кінець палиці, що лежить на поверхні води. За сигналом вожатого вони біжать в інший кінець колони, проносячи палицю біля поверхні води. При наближенні палиці грають по черзі занурюються у воду і випрямляються, як тільки палиця пройде над ними. Досягнувши кінця колони, один з гравців, проноситься палицю, стає останнім, а інший біжить назад, піднявши її догори. Добігши до початку колони, він передає вільний кінець палиці попереду стоїть, і вони знову біжать в кінець колони. Гра закінчується, коли той з хлопців, хто був на початку гри останнім, тримаючи палицю, стане на чолі колони. Виграє команда, швидше завершила гру.
«Мисливці і качки»
Завдання гри - навчити дітей занурюватися з головою у воду.
Опис гри. Гравці розділяються порівну на дві команди: «мисливців» і «качок». Гравці команди «мисливці» розподіляються по колу, а гравці команди «качки» розташовуються довільно всередині кола. «Мисливці» перекидають один одному м'яч і намагаються вдарити їм одну з «качок». Той, кого вдалося вдарити м'ячем, отримує штрафне очко. Гра продовжується 2-3 хвилини, після чого підраховується кількість штрафних очок і команди міняються місцями. Виграє команда, у якої менше штрафних очок.
Правила гри: 1) «качки» можуть пересуватися в будь-якому напрямку всередині кола; 2) рятуватися від м'яча потрібно, не відхиляючись тулубом, а занурюючись з головою в воду; 3) «мисливці» не повинні чекати, поки «качка», ховалася під водою, вирине.
Методичні вказівки. Вожатому необхідно уважно стежити за виконанням правил гри. «Мисливці» повинні якомога частіше перекидати м'яч один одному.
«Гойдалки»
Глибина води по груди.
Завдання гри - навчити дітей робити видих у воду.
Опис гри. Гравці розбиваються на пари, стають спиною один до одного і беруться під руки-По сигналу вожатого один з партнерів піднімає другого, нахиляється вперед так, щоб його обличчя виявилося в воді, і робить видих у воду. Потім він випрямляється і змінюється ролями зі своїм партнером Гра припиняється за сигналом вожатого. Виграє пара, правильно виконала вправу.
Правила гри: 1) забороняється перекидати своїх партнерів через голову; 2) видих у воду повинен бути сильним і тривалим; 3) нахиляючись вперед, не можна згинати ноги в колінах; 4) гравці не повинні чинити опір, коли їх піднімають.
Методичні вказівки. Розташовувати пари слід в шаховому порядку, в профіль до вожатого, щоб він міг всіх бачити. Хлопці в парах повинні бути приблизно одного фізичного розвитку.
«Плавучі стріли»
Глибина води по груди.
Завдання гри - навчити дітей лежати на поверхні води.
Опис гри. Гравці шикуються в воді в одну шеренгу обличчям до берега на відстані кроку один від одного. За сигналом вожатого, сильно відштовхнувшись ногами від дна, вони ковзають у напрямку до берега в положенні «стріли». Виграє той, хто проковзне далі всіх без рухів.
Методичні вказівки. До гри можна приступити тільки після того, як хлопці розучили вправа «ковзання на грудях». Під час ковзання робиться видих.
«Знайди камінь»
Глибина води по груди.
Завдання гри - навчити дітей відкривати очі і орієнтуватися під водою.
Опис гри. Кожен з гравців бере в руки камінь завбільшки з кулак. Хлопці шикуються в одну шеренгу обличчям до берега на відстані кроку один від одного. По команді вожатого кожен кидає перед собою камінь. Потім діти пірнають під воду, намагаючись на дні знайти камінь. Виграють хлопці, що зуміли при першій спробі знайти свій камінь. По закінченні гри всі виходять на берег і складають камені в зазначене вожатим місце.
Правила гри: I) кидати каміння у воду можна тільки за сигналом вожатого; 2) камінь повинен бути кинутий не далі ніж на 1 -1,5 м.
Методичні вказівки. Вожатий вимагає дотримання суворої дисципліни, пояснивши хлопцям, що порушення її може спричинити за собою нещасні випадки. Тим, хто не знайшов свого каменя з першого разу, дається можливість зробити другу і третю спроби. У цей час хлопці, які виконали завдання, спокійно стоять, чекаючи команди вожатого знову почати гру.
Глибина води по груди.
Завдання гри - навчити дітей відчувати себе у воді вільно.
Опис гри. Гравці діляться на дві команди і шикуються в шеренги, розташовані на відстані 2-3 м обличчям один до одного. Шеренги сходяться на середній рисі і, не повертаючись, шикуються так, що кожен гравець однієї команди займає місце між двома гравцями іншої команди. Учасники гри беруть один одного під руки. За сигналом вожатого починається боротьба. Кожна команда намагається перетягнути всіх своїх «противників» на те місце, де вони стояли раніше. Перемагає команда, якій вдається це зробити.
Правила гри. Не можна один одному ставити підніжки.
Методичні вказівки. Якщо під час боротьби ланцюг розривається, гра припиняється до тих пір, поки ланцюг не буде відновлена.
«Наступ»
Глибина води по пояс.
Завдання гри - навчити дітей вільно пересуватися у воді.
Опис гри. Дві рівні по числу граючих команди будуються в шеренги. Відстань між шеренгами 10-15 м. За сигналом вожатого гравці обох команд, взявшись за руки, рухаються кроком у напрямку один до одного. По свистку вожатого гравці однієї з команд тікають на своє колишнє місце, хлопці з другої команди намагаються їх наздогнати і доторкнутися до них рукою. Кожен гравець, якого торкнулися рукою, отримує штрафне очко. Потім команди повертаються у вихідне положення. Заздалегідь обумовлюється, по якому сигналом тікає кожна з команд. Після декількох перебіжок підраховують штрафні
окуляри. Виграє команда, що набрала менше штрафних очок.
Правила гри: 1) втікати і наздоганяти можна тільки за сигналом; 2) торкатися рукою гравців тікає команди дозволяється лише до тих пір, поки вони не досягнуть місця, в якому знаходилися на початку гри.
Методичні вказівки. Сигнал слід давати, коли обидві команди опиняться приблизно на однаковій відстані від своїх вихідних місць. Для того щоб ускладнити гру, організатор може підряд два-три рази давати один і той же сигнал. Він повинен тримати свисток в роті і не робити будь-яких рухів, що попереджають про подачу сигналу.
«Качки-нирки»
Глибина води по груди.
Завдання гри - навчити дітей занурюватися з головою у воду.
Опис гри. Гравці розділяються на дві команди. Команди шикуються в колону по одному на відстані півкроку один від одного. Два перших гравця кожної колони стоять по обидва боки її і тримають руками кінець палиці, що лежить на поверхні води. За сигналом вожатого вони біжать в інший кінець колони, проносячи палицю біля поверхні води. При наближенні палиці грають по черзі занурюються у воду і випрямляються, як тільки палиця пройде над ними. Досягнувши кінця колони, один з гравців, проноситься палицю, стає останнім, а інший біжить назад, піднявши її догори. Добігши до початку колони, він передає вільний кінець палиці попереду стоїть, і вони знову біжать в кінець колони. Гра закінчується, коли той з хлопців, хто був на початку гри останнім, тримаючи палицю, стане на чолі колони. Виграє команда, швидше завершила гру.
«Мисливці і качки»
Завдання гри - навчити дітей занурюватися з головою у воду.
Опис гри. Гравці розділяються порівну на дві команди: «мисливців» і «качок». Гравці команди «мисливці» розподіляються по колу, а гравці команди «качки» розташовуються довільно всередині кола. «Мисливці» перекидають один одному м'яч і намагаються вдарити їм одну з «качок». Той, кого вдалося вдарити м'ячем, отримує штрафне очко. Гра продовжується 2-3 хвилини, після чого підраховується кількість штрафних очок і команди міняються місцями. Виграє команда, у якої менше штрафних очок.
Правила гри: 1) «качки» можуть пересуватися в будь-якому напрямку всередині кола; 2) рятуватися від м'яча потрібно, не відхиляючись тулубом, а занурюючись з головою в воду; 3) «мисливці» не повинні чекати, поки «качка», ховалася під водою, вирине.
Методичні вказівки. Вожатому необхідно уважно стежити за виконанням правил гри. «Мисливці» повинні якомога частіше перекидати м'яч один одному.
«Гойдалки»
Глибина води по груди.
Завдання гри - навчити дітей робити видих у воду.
Опис гри. Гравці розбиваються на пари, стають спиною один до одного і беруться під руки-По сигналу вожатого один з партнерів піднімає другого, нахиляється вперед так, щоб його обличчя виявилося в воді, і робить видих у воду. Потім він випрямляється і змінюється ролями зі своїм партнером Гра припиняється за сигналом вожатого. Виграє пара, правильно виконала вправу.
Правила гри: 1) забороняється перекидати своїх партнерів через голову; 2) видих у воду повинен бути сильним і тривалим; 3) нахиляючись вперед, не можна згинати ноги в колінах; 4) гравці не повинні чинити опір, коли їх піднімають.
Методичні вказівки. Розташовувати пари слід в шаховому порядку, в профіль до вожатого, щоб він міг всіх бачити. Хлопці в парах повинні бути приблизно одного фізичного розвитку.
«Плавучі стріли»
Глибина води по груди.
Завдання гри - навчити дітей лежати на поверхні води.
Опис гри. Гравці шикуються в воді в одну шеренгу обличчям до берега на відстані кроку один від одного. За сигналом вожатого, сильно відштовхнувшись ногами від дна, вони ковзають у напрямку до берега в положенні «стріли». Виграє той, хто проковзне далі всіх без рухів.
Методичні вказівки. До гри можна приступити тільки після того, як хлопці розучили вправа «ковзання на грудях». Під час ковзання робиться видих.
«Знайди камінь»
Глибина води по груди.
Завдання гри - навчити дітей відкривати очі і орієнтуватися під водою.
Опис гри. Кожен з гравців бере в руки камінь завбільшки з кулак. Хлопці шикуються в одну шеренгу обличчям до берега на відстані кроку один від одного. По команді вожатого кожен кидає перед собою камінь. Потім діти пірнають під воду, намагаючись на дні знайти камінь. Виграють хлопці, що зуміли при першій спробі знайти свій камінь. По закінченні гри всі виходять на берег і складають камені в зазначене вожатим місце.
Правила гри: I) кидати каміння у воду можна тільки за сигналом вожатого; 2) камінь повинен бути кинутий не далі ніж на 1 -1,5 м.
Методичні вказівки. Вожатий вимагає дотримання суворої дисципліни, пояснивши хлопцям, що порушення її може спричинити за собою нещасні випадки. Тим, хто не знайшов свого каменя з першого разу, дається можливість зробити другу і третю спроби. У цей час хлопці, які виконали завдання, спокійно стоять, чекаючи команди вожатого знову почати гру.