Рекомендується тим, хто зовсім не вміє плавати, спочатку опанувати технікою способу плавання брас. Даний спосіб, поступаючись іншим способам плавання в швидкості, займає перше місце по своїй прикладній.
Оволодівши способом брас, можна при мінімальних витратах сил довго плавати і триматися на воді, пірнати, транспортувати у воді постраждалих людей, вантажі, плавати при великій хвилі, в одязі. Брас забезпечує повний огляд на воді.
Як показала багаторічна практика, коли брас розучується першим, прикладні навички формуються у більшості учнів. При цьому у юних плавців на початковому етапі навчання створюється необхідна різнобічна плавальна база.
При послідовності, коли брас розучується третім або четвертим способом, він засвоюється в курсі початкового навчання дуже небагатьма, через що навчають не мають достатньої бази для різнобічної плавальної підготовки. Це пояснюється наступним.
Формування навички в кролі і дельфіні будується на дуже близьких рухових структурах (особливо в русі ніг), що полегшує їх засвоєння. У цих випадках має місце позитивний перенос навику. При цьому характерним є підошовне згинання стопи, тобто положення відтягнутого носка.
При навчанні ж брасом, де найважливішим елементом техніки є рух ніг, для правильного виконання ними поштовху потрібно, навпаки, не підошовне, а тильне згинання стопи, тобто положення взятого на себе носка. Розучування такого становища стопи на основі раніше набутих рухових структур зазвичай важко і вимагає повної їх переробки. Тут має місце явище негативного переносу навику, що заважає учню засвоїти правильне положення ніг брасом і призводить до тривалих термінів навчання.
Навчання плаванню починаючи з брасу, дозволяє в процесі початкового навчання сформувати прикладні навички плавання і не викликає ускладнень в освоєнні всіх інших способів.
Після освоєння брасу пропонується розучувати спрощений варіант способу дельфін, коли руки виконують гребок у воді. Учень, володіючи до цього часу навичкою узгодження рухів рук з диханням у способі брас, легко освоює техніку хвилеподібного руху тілом при плаванні дельфіном. Надалі цей спосіб розучується з проносом рук по повітрю.
Потім освоюється кроль на спині, в русі ніг якого є рухові структури, подібні з рухом ніг у дельфіна. Кроль на спині на етапі первинного навчання не вимагає особливо чіткого узгодження рухів рук з диханням і тому не представляє великої складності в «бученія.
На основі кроля на спині надалі розучується кроль на грудях, так як ці способи близькі за структурою рухів, особливо рухів ніг. До цього часу учень має вже певний руховий багаж, який дозволяє йому за короткий час освоїти і цей спосіб.
З метою вдосконалення в раніше вивчених способах плавання в кінці розучування кожного з них, починаючи з дельфіна, на заняттях дається комплексне плавання.
Навчання кожному способу будується в такій послідовності: від ознайомлення з окремими елементами техніки та їх розучування до розучування техніки всього способу в цілому відразу ж на першому занятті. Це дозволяє, по-перше, ознайомити учнів з повною координацією рухів і побачити найбільш здібних в руховому відношенні дітей (передумова до орієнтації для подальших занять їх плаванням), по-друге, визначити учнів, у яких рухові здібності до оволодіння навичками плавання дуже слабкі. Такий диференційований підхід у навчанні дає можливість керівнику заняттями краще керувати навчальним процесом, підбирати найбільш ефективні педагогічні прийоми, вправи індивідуально для кожного учня, що сприяє успішному оволодінню навичками плавання. Надалі на кожному занятті йде процес вдосконалення у виконанні елементів техніки і способу в цілому.
Послідовність у навчанні елементам техніки рухів наступна: спочатку розучуються, як правило, рухи ніг і їх узгодження з диханням, потім рухи рук і їх узгодження з диханням, і, нарешті, узгодження рухів рук і ніг з диханням. Виняток становить брас, де навчання починається відразу з узгодження рухів ніг і рук, що цілком доступно в зв'язку з можливістю роздільного розучування такого узгодження.
Після освоєння техніки брасу і кроля розучуються варіанти найпростіших поворотів, спадів у воду.
Оволодівши способом брас, можна при мінімальних витратах сил довго плавати і триматися на воді, пірнати, транспортувати у воді постраждалих людей, вантажі, плавати при великій хвилі, в одязі. Брас забезпечує повний огляд на воді.
Як показала багаторічна практика, коли брас розучується першим, прикладні навички формуються у більшості учнів. При цьому у юних плавців на початковому етапі навчання створюється необхідна різнобічна плавальна база.
При послідовності, коли брас розучується третім або четвертим способом, він засвоюється в курсі початкового навчання дуже небагатьма, через що навчають не мають достатньої бази для різнобічної плавальної підготовки. Це пояснюється наступним.
Формування навички в кролі і дельфіні будується на дуже близьких рухових структурах (особливо в русі ніг), що полегшує їх засвоєння. У цих випадках має місце позитивний перенос навику. При цьому характерним є підошовне згинання стопи, тобто положення відтягнутого носка.
При навчанні ж брасом, де найважливішим елементом техніки є рух ніг, для правильного виконання ними поштовху потрібно, навпаки, не підошовне, а тильне згинання стопи, тобто положення взятого на себе носка. Розучування такого становища стопи на основі раніше набутих рухових структур зазвичай важко і вимагає повної їх переробки. Тут має місце явище негативного переносу навику, що заважає учню засвоїти правильне положення ніг брасом і призводить до тривалих термінів навчання.
Навчання плаванню починаючи з брасу, дозволяє в процесі початкового навчання сформувати прикладні навички плавання і не викликає ускладнень в освоєнні всіх інших способів.
Після освоєння брасу пропонується розучувати спрощений варіант способу дельфін, коли руки виконують гребок у воді. Учень, володіючи до цього часу навичкою узгодження рухів рук з диханням у способі брас, легко освоює техніку хвилеподібного руху тілом при плаванні дельфіном. Надалі цей спосіб розучується з проносом рук по повітрю.
Потім освоюється кроль на спині, в русі ніг якого є рухові структури, подібні з рухом ніг у дельфіна. Кроль на спині на етапі первинного навчання не вимагає особливо чіткого узгодження рухів рук з диханням і тому не представляє великої складності в «бученія.
На основі кроля на спині надалі розучується кроль на грудях, так як ці способи близькі за структурою рухів, особливо рухів ніг. До цього часу учень має вже певний руховий багаж, який дозволяє йому за короткий час освоїти і цей спосіб.
З метою вдосконалення в раніше вивчених способах плавання в кінці розучування кожного з них, починаючи з дельфіна, на заняттях дається комплексне плавання.
Навчання кожному способу будується в такій послідовності: від ознайомлення з окремими елементами техніки та їх розучування до розучування техніки всього способу в цілому відразу ж на першому занятті. Це дозволяє, по-перше, ознайомити учнів з повною координацією рухів і побачити найбільш здібних в руховому відношенні дітей (передумова до орієнтації для подальших занять їх плаванням), по-друге, визначити учнів, у яких рухові здібності до оволодіння навичками плавання дуже слабкі. Такий диференційований підхід у навчанні дає можливість керівнику заняттями краще керувати навчальним процесом, підбирати найбільш ефективні педагогічні прийоми, вправи індивідуально для кожного учня, що сприяє успішному оволодінню навичками плавання. Надалі на кожному занятті йде процес вдосконалення у виконанні елементів техніки і способу в цілому.
Послідовність у навчанні елементам техніки рухів наступна: спочатку розучуються, як правило, рухи ніг і їх узгодження з диханням, потім рухи рук і їх узгодження з диханням, і, нарешті, узгодження рухів рук і ніг з диханням. Виняток становить брас, де навчання починається відразу з узгодження рухів ніг і рук, що цілком доступно в зв'язку з можливістю роздільного розучування такого узгодження.
Після освоєння техніки брасу і кроля розучуються варіанти найпростіших поворотів, спадів у воду.