Отже, страх перед водою подоланий. Тепер можна приступати до уроків плавання. Запасіться терпінням і наполегливістю. Щоб навчитися плавати, вам належить провести 20-25 занять, як слід освоїти 15 плавальних вправ, включених в 6 типових уроків. Це обов'язковий мінімум навчального матеріалу. Він повинен освоюватися і вдосконалюватися в суворій послідовності. Хоча весь навчальний матеріал розподілений на 6 уроків, це не означає, що навчитися плавати можна за 6 занять (правда, такий варіант не виключений для особливо обдарованих і старанних учнів).
Кожен урок потрібно повторювати 3-4 і навіть більшу кількість разів до тих пір, поки учні не зможуть повністю виконувати завдання даного уроку і не навчаться добре робити включені в нього плавальні вправи.
Тому не рекомендую виключати з навчального матеріалу хоча б одне з 15 вправ і тим більше перескакувати через урок. Всі 6 уроків плавання в рівній мірі можуть бути використані для навчання що не вміють плавати будь-якої вікової групи. Однак заняття з кожною з трьох вікових груп мають свої методичні особливості.
Так, при проведенні занять з маленькими дітьми загальна тривалість уроку може бути скорочена на 10-15 хв, дозування навантаження зменшена (наприклад, скорочено кількість повторень кожної вправи). Занять з дітьми слід надавати ігровий характер, корисно влаштовувати невеликі змагання (якщо займаються двоє і більше). Маленьким дітям потрібно давати прості і зрозумілі завдання, особисто показувати, як виконується та чи інша вправа, наполегливо виправляти кожну помічену помилку. Слід вселити дітям, що плавання необхідно кожній людині так само, як ходьба або біг, і що вміння добре плавати розширює коло розваг дитини.
Заняття дітей старшого віку проводяться під контролем батьків. Батько або мати повинні перевірити вбрання для занять місце, періодично відвідувати заняття і перевіряти, як поводяться діти, нагадувати їм, щоб вони не заходили за межі встановленої глибини, допомагати дітям правильно виконувати рекомендовані вправи, показуючи їх і вказуючи на яких припускаються помилки.
Добре, коли хтось із батьків вміє плавати, якщо ж це не так, то краще всього спільно з дітьми включитися в процес навчання, взявши на себе повністю керівництво заняттями. Дорослі, які не мають відхилень у стані здоров'я, можуть збільшувати навантаження, повторюючи кожну вправу в 1,5 рази більше. Це дозволяє скоротити термін навчання плаванню.
Перед початком навчання перечитайте 2-3 рази зміст усіх 6 уроків плавання і осмислите їх. Потім придивіться до хорошим плавцям, до їх техніці плавання кролем на грудях і на спині, брасом. Можна попросити проплисти плавця-спортсмена або кого-небудь з відпочиваючих на пляжі, вже добре опанував кролем і брасом. Перегляд техніки плавання бажано повторювати перед початком вивчення кожного нового уроку, причому особлива увага зосереджується на тих деталях техніки, які підлягають освоєнню на черговому уроці.
Для твердого закріплення рухових навичок і вироблення здатності автоматично виконувати рухи правильно кожну вправу повторюйте багато разів (по 50-60 разів за одне заняття або протягом 12-15 хв), в 2-3 прийоми, роблячи в проміжках вправи іншого характеру, вивчені раніше; для усунення помилок в техніці рухів вправи виконуйте повільно, звертаючи увагу на одну (максимум дві) головну помилку, і лише після її виправлення переходите до усунення інших помилок.
Кожен урок потрібно повторювати 3-4 і навіть більшу кількість разів до тих пір, поки учні не зможуть повністю виконувати завдання даного уроку і не навчаться добре робити включені в нього плавальні вправи.
Тому не рекомендую виключати з навчального матеріалу хоча б одне з 15 вправ і тим більше перескакувати через урок. Всі 6 уроків плавання в рівній мірі можуть бути використані для навчання що не вміють плавати будь-якої вікової групи. Однак заняття з кожною з трьох вікових груп мають свої методичні особливості.
Так, при проведенні занять з маленькими дітьми загальна тривалість уроку може бути скорочена на 10-15 хв, дозування навантаження зменшена (наприклад, скорочено кількість повторень кожної вправи). Занять з дітьми слід надавати ігровий характер, корисно влаштовувати невеликі змагання (якщо займаються двоє і більше). Маленьким дітям потрібно давати прості і зрозумілі завдання, особисто показувати, як виконується та чи інша вправа, наполегливо виправляти кожну помічену помилку. Слід вселити дітям, що плавання необхідно кожній людині так само, як ходьба або біг, і що вміння добре плавати розширює коло розваг дитини.
Заняття дітей старшого віку проводяться під контролем батьків. Батько або мати повинні перевірити вбрання для занять місце, періодично відвідувати заняття і перевіряти, як поводяться діти, нагадувати їм, щоб вони не заходили за межі встановленої глибини, допомагати дітям правильно виконувати рекомендовані вправи, показуючи їх і вказуючи на яких припускаються помилки.
Добре, коли хтось із батьків вміє плавати, якщо ж це не так, то краще всього спільно з дітьми включитися в процес навчання, взявши на себе повністю керівництво заняттями. Дорослі, які не мають відхилень у стані здоров'я, можуть збільшувати навантаження, повторюючи кожну вправу в 1,5 рази більше. Це дозволяє скоротити термін навчання плаванню.
Перед початком навчання перечитайте 2-3 рази зміст усіх 6 уроків плавання і осмислите їх. Потім придивіться до хорошим плавцям, до їх техніці плавання кролем на грудях і на спині, брасом. Можна попросити проплисти плавця-спортсмена або кого-небудь з відпочиваючих на пляжі, вже добре опанував кролем і брасом. Перегляд техніки плавання бажано повторювати перед початком вивчення кожного нового уроку, причому особлива увага зосереджується на тих деталях техніки, які підлягають освоєнню на черговому уроці.
Для твердого закріплення рухових навичок і вироблення здатності автоматично виконувати рухи правильно кожну вправу повторюйте багато разів (по 50-60 разів за одне заняття або протягом 12-15 хв), в 2-3 прийоми, роблячи в проміжках вправи іншого характеру, вивчені раніше; для усунення помилок в техніці рухів вправи виконуйте повільно, звертаючи увагу на одну (максимум дві) головну помилку, і лише після її виправлення переходите до усунення інших помилок.